Obchodní podmínky
Obchodní podmínky internetového obchodu www.printdeco.cz
ČL. I
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Tyto obchodní podmínky se vztahují na kupní smlouvy uzavírané na dálku prostřednictvím internetového obchodu na internetové stránce www.printdeco.cz (dále jen „Internetový obchod“), přičemž odesláním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že jejich obsahu plně porozuměl.
Tyto obchodní podmínky a reklamační řád tvoří nedílnou součást kupní smlouvy a jsou závazné pro obě smluvní strany.
Kupní smlouvou uzavřenou na dálku se rozumí smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, výhradně prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, zejména internetu, telefonu a elektronické pošty (dále jen „Kupní smlouva“).
Kupní smlouva se řídí zejména:
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů,
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a těmito obchodními podmínkami, které upravují podrobnosti jejího uzavírání a plnění. Pokud Kupující nakupuje v souvislosti se svojí podnikatelskou činností (dále jen „právnická osoba“), kupní smlouva se řídí zejména zákonem č. 89/2012 Sb. a těmito obchodními podmínkami.
- a) telefonní číslo: (+421) 940 997 900 – v pracovních dnech mezi 09:00 a 18:00 b) e-mail: info@printdeco.cz c) bankovní spojení: Fio banka – CZ účty budou doplněny pro český trh
- Barevné zobrazení zboží na stránce může být mírně odlišné od skutečnosti z důvodu rozdílného nastavení zobrazovacích jednotek jednotlivých zařízení.
- Cena zboží uvedená v katalogu Internetového obchodu je konečná, včetně DPH. Cena nezahrnuje náklady spojené s dopravou a doručením zboží ani další volitelné služby. Tyto náklady jsou uvedeny při vytváření objednávky a automaticky připočteny k celkové kupní ceně. Prodávající je plátcem DPH.
- Všechny akční nabídky platí do vyprodání zásob, pokud není u konkrétního produktu uvedeno jinak, nebo do uplynutí doby platnosti dané akce.
- U některých produktů je uvedena jednotková cena v rozsahu (od – do) v závislosti na zvoleném variantu, rozměru nebo počtu kusů. Výsledná cena za konkrétní variantu, rozměr a počet kusů je Kupujícímu vždy zobrazena na stránce produktu a také v nákupním košíku před odesláním objednávky. V případě, že Kupující po odeslání objednávky požádá o úpravu některého parametru, který ovlivňuje cenu, bude mu nová cena stanovena dle aktuálního ceníku uvedeného u daného produktu. Kupujícímu bude v takovém případě znovu zasláno potvrzení objednávky s aktualizovanými parametry a cenou.
- Kupní smlouva je uzavřena závazným přijetím návrhu na uzavření kupní smlouvy Kupujícího ze strany Prodávajícího, a to formou:
- a) e-mailové zprávy Kupujícího zaslané na adresu info@printdeco.cz
- b) vyplněním a odesláním objednávkového formuláře v internetovém obchodě Prodávajícího.
- Závazným přijetím objednávky se rozumí e-mailové nebo telefonické potvrzení o jejím přijetí a schválení ze strany Prodávajícího, po ověření dostupnosti zboží a termínu dodání požadovaného Kupujícím.
- Závazné přijetí objednávky obsahuje:
- údaje o názvu a specifikaci zboží,
- informace o ceně zboží a případných doplňkových službách,
- údaje o Kupujícím a doručovací adrese,
- způsob doručení zboží,
- identifikační údaje Prodávajícího a případně další informace.
 
- Kupní smlouvu lze měnit, rušit nebo doplňovat pouze po vzájemné dohodě obou smluvních stran, není-li v příslušném právním předpisu stanoveno jinak.
- Na e-mailovou adresu Kupujícího mohou být zasílány další informace ohledně jeho objednávky (např. náhled ke schválení, informace o odeslání zboží a pod.).
- dodat druh a množství zboží za kupní cenu a za platebních podmínek platných v den odeslání objednávky, s výjimkou zjevných omylů, případně v případě výrazné změny ceny nebo nedostupnosti zboží,
- dodat zboží řádně zabalené tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy,
- dodat Kupujícímu veškeré dokumenty potřebné k převzetí a užívání zboží, a to v tištěné nebo elektronické podobě.
- opožděné doručení z důvodu chybně uvedené doručovací adresy,
- nedoručení způsobené nečekanými překážkami (např. vyšší mocí),
- gramatické a obsahové chyby ve schváleném návrhu, které Kupující neopravil,
- vady zboží, na které byl Kupující předem upozorněn,
- vady vzniklé nevhodným skladováním ze strany Kupujícího,
- drobné technologické odchylky způsobené odlišným zobrazením na monitoru nebo výrobní technologií (např. rozdíly v barvách nebo mírné odchylky v rozměrech).
- objednané zboží převzít, zkontrolovat neporušenost obalů a v případě závad je neprodleně oznámit,
- uhradit kupní cenu v plné výši v souladu s platnými platebními podmínkami platnými ke dni odeslání objednávky.
- Kupující má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, a to v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě, že je zboží dodáno po částech, lhůta běží ode dne převzetí poslední části dodávky.
- V souladu s § 1837 občanského zákoníku nelze od smlouvy odstoupit, pokud je předmětem smlouvy:
- a) zboží upravené podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
- b) zboží podléhající rychlé zkáze,
- c) poskytování digitálního obsahu, který není dodáván na hmotném nosiči, pokud bylo plnění zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele.
 
- Kupující má ve lhůtě na odstoupení právo zboží rozbalit a vyzkoušet obdobným způsobem, jako by to bylo možné v kamenné prodejně. Pokud však bude zboží použito nad rámec běžného vyzkoušení, odpovídá Kupující za snížení jeho hodnoty. V takovém případě může být vrácení zboží odmítnuto.
- 
- a) v původním stavu,
- b) bez známek nadměrného používání,
- c) nepoškozené,
- d) kompletní (včetně příslušenství, návodu atd.).
 
- Odstoupení od smlouvy musí Kupující oznámit Prodávajícímu písemně – poštou nebo e-mailem. Doporučujeme použít vzorový formulář dostupný na webových stránkách Prodávajícího. Lhůta pro odstoupení se považuje za dodrženou, pokud je oznámení odesláno nejpozději poslední den lhůty.
- Kupující je povinen zaslat zboží zpět nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Doporučujeme zasílat doporučeně a jako pojištěnou zásilku, nikoliv na dobírku. Do zásilky je nutné přiložit doklad o koupi (fakturu) a veškeré příslušenství.
- Náklady na vrácení zboží nese Kupující. Odhadované náklady se mohou pohybovat od 100 Kč dle zvoleného dopravce a povahy zboží.
- Prodávající je povinen vrátit Kupujícímu zaplacenou částku do 14 dní od odstoupení od smlouvy, a to včetně nákladů na dopravu ve výši nejlevnější nabízené varianty. Vrácení peněz může být pozdrženo do chvíle, než Kupující zboží vrátí nebo prokáže jeho odeslání.
- Nepřevzetí zásilky bez předchozího oznámení nebo bez řádného odstoupení od smlouvy není považováno za odstoupení od smlouvy, ale za její porušení. V případě zboží vyráběného na zakázku má Prodávající nárok na náhradu nákladů vzniklých jeho výrobou a zasláním. Prodávající je oprávněn účtovat skladné 50 Kč / týden za uskladněné nevyzvednuté zboží. Neuhradení nákladů může být řešeno právní cestou.
- Právo na odstoupení od smlouvy se vztahuje na celou smlouvu, nikoliv na její část. Pokud Prodávající přijme vrácení jen části zboží, je to možné pouze na základě nové vzájemné dohody.
- Kupující může stornovat objednávku, která dosud nebyla vyřízena, a to nejpozději do schválení finálního náhledu objednávky. Storno lze provést zasláním žádosti na e-mailovou adresu info@printdeco.cz nebo telefonicky.
- Za storno objednávky podle bodu 1 si Prodávající neúčtuje žádné poplatky.
- V případě, že Kupující již uhradil kupní cenu, zavazuje se Prodávající vrátit zaplacenou částku do 14 dnů bezhotovostním převodem na účet, ze kterého byla úhrada provedena.
- Prodávající má právo stornovat objednávku v těchto případech:
- z důvodu vyprodání zboží,
- z důvodu zjevné chyby v ceně zboží,
- z důvodu nedostupnosti zboží.
 
- O stornování objednávky bude Kupující neprodleně informován telefonicky nebo e-mailem. Pokud Kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, bude mu tato částka vrácena do 15 dnů bezhotovostním převodem na účet, ze kterého byla úhrada provedena.
- Internetový obchod nabízí následující možnosti platby:
- a) Dobírka – nejběžnější způsob platby, kdy Kupující hradí objednávku kurýrovi při převzetí zboží, v hotovosti nebo platební kartou. Ve výjimečných případech si Prodávající vyhrazuje právo požadovat zálohovou platbu nebo úhradu celé částky předem dle dohody (např. při hodnotě objednávky nad 150 €, při podezření na falešnou objednávku nebo opakovaných problémech s doručením konkrétnímu zákazníkovi / na konkrétní adresu v minulosti).
- b) Bankovní převod / vklad na účet – platba převodem nebo vkladem na bankovní účet Prodávajícího, jako variabilní symbol slouží číslo objednávky.
- Cena za dodání zboží objednaného v rámci jedné objednávky je nezávislá na počtu objednaných kusů.
- Kupní cenu není možné uhradit žádnými poukázkami nebo šeky vydanými jakýmkoliv právním subjektem.
- Daňový doklad (faktura) bude zaslán na e-mailovou adresu Kupujícího, případně přiložen k zásilce. Zasílané elektronické faktury jsou ve formátu PDF, zabezpečené proti úpravám a splňují všechny náležitosti daňového dokladu podle platné legislativy.
- Zboží zůstává až do úplného zaplacení a převzetí majetkem Prodávajícího. Nebezpečí škody na věci však přechází převzetím zboží Kupujícím.
- Nepřevzetí (odmítnutí) zásilky bez předchozího oznámení Prodávajícímu nebo bez řádného odstoupení od smlouvy není považováno za odstoupení od smlouvy, ale za její porušení ze strany Kupujícího – viz čl. V – Povinnosti smluvních stran.
- V případě produktů vyráběných na míru má Prodávající v případě takto nepřevzaté zásilky právo požadovat náhradu všech nákladů, které mu vznikly v souvislosti s výrobou a odesláním objednávky po jejím závazném schválení Kupujícím.
- V případě ostatních (skladových) produktů má Prodávající v případě nepřevzaté zásilky právo požadovat náhradu nákladů na dopravu. Tato náhrada se řídí § 2913 a násl. občanského zákoníku a vztahuje se výhradně na skutečně vzniklé náklady.
- Dodací lhůta začíná běžet dnem přijetí objednávky v případě platby na dobírku, nebo dnem připsání platby na účet Prodávajícího v případě platby převodem.
- Prodávající negarantuje okamžitou dostupnost veškerého zboží uvedeného v nabídce Internetového obchodu.
- Pokud není dohodnuto jinak, Prodávající se zavazuje dodat Kupujícímu zboží nejpozději do 30 pracovních dnů od přijetí objednávky, není-li u konkrétního zboží uvedena delší dodací lhůta. Expedice zboží probíhá v co nejkratším možném čase. Doručení zajišťují smluvní dopravci v pracovní dny zpravidla mezi 08:00–18:00.
- Dodací lhůta se může prodloužit v případě nepředvídatelných okolností nezaviněných Prodávajícím (např. vyšší moc, stávky, výpadek zařízení, technické problémy apod.).
- V případě, že objednávka obsahuje více produktů a část z nich není k dispozici, Prodávající bude Kupujícího informovat a nabídne mu řešení – např. dílčí dodávku.
- Kupující je povinen po převzetí zásilky zboží bezodkladně rozbalit a zkontrolovat, zda nedošlo k mechanickému poškození nebo nekompletnosti. V případě závady je nutné neprodleně kontaktovat Prodávajícího e-mailem nebo telefonicky a sepsat s dopravcem škodní protokol.
- Kupující je povinen poskytnout veškerou potřebnou součinnost pro úspěšné doručení zboží. V případě, že si zásilku nepřevezme a bude vrácena Prodávajícímu z důvodu opakovaného nezastižení Kupujícího, má Prodávající nárok na náhradu vzniklé škody ve výši skutečných nákladů na neúspěšný pokus o doručení.
- Kupující je povinen převzít zboží na adrese a v čase, který byl dohodnut prostřednictvím Internetového obchodu, nebo jiným způsobem oznámen dopravcem.
- Cena za dopravu a balné se stanovuje následovně:
- Doprava přepravní společností GLS: Základní cena přepravy – 3,96 € / objednávka Poplatek za dobírku – 1,20 € / objednávka Celkem s dobírkou: 5,16 €
- Doprava zdarma – 0,00 € / objednávka (při nákupu nad 100 €)
 
- Kupující uplatňuje reklamaci písemně poštou na adrese Prodávajícího nebo elektronicky na e-mailové adrese info@printdeco.cz ve lhůtě dle zákona, která činí 24 měsíců, pokud právní předpisy nestanoví jinou záruční dobu nebo pokud nebyla dohodnuta jiná lhůta. Lhůta začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím. Kupující je povinen současně vyplnit reklamační formulář.
- Při uplatnění reklamace je Kupující povinen zaslat spolu s reklamovaným zbožím i originál daňového dokladu (fakturu). Prodávající nepřebírá reklamace zaslané na dobírku. Zboží je třeba vhodně zabalit, aby při přepravě nedošlo k jeho poškození. Doporučujeme zaslat doporučeně a jako pojištěnou zásilku.
- Kupující je povinen při uplatnění reklamace uvést pravdivě a přesně druh a rozsah vady, vady doložit fotografiemi a zaslat je elektronicky spolu s popisem na výše uvedenou e-mailovou adresu.
- Prodávající odpovídá za vady zjištěné při převzetí zboží Kupujícím a také za vady, které se vyskytnou během záruční doby.
- Prodávající neodpovídá za vady vzniklé:
- mechanickým poškozením,
- živelnou událostí nebo nesprávným používáním,
- neodborným zásahem,
- používáním v nevhodných podmínkách,
- nedostatečnou péčí či údržbou,
- přetěžováním,
- nedodržením návodu nebo obecně závazných norem,
- chybami, které byly součástí návrhu schváleného Kupujícím,
- nízkou kvalitou dodaných podkladů (např. fotografií),
- drobnými rozměrovými či barevnými odchylkami v mezích výrobní tolerance.
 
- Prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitějších případech nejpozději do 3 pracovních dnů, a v odůvodněných případech (vyžadujících technické posouzení) do 30 dnů od uplatnění reklamace. Vyřízení bude oznámeno Kupujícímu telefonicky, písemně nebo e-mailem.
- V případě reklamace uplatněné do 12 měsíců od převzetí, lze ji zamítnout pouze na základě odborného posudku. Po uplynutí 12 měsíců je Kupující informován, na koho se obrátit s požadavkem o odborné posouzení vady. Náklady odborného posudku i s tím spojené náklady hradí Prodávající bez ohledu na výsledek.
- Pokud jde o vadu odstranitelnou, má Kupující právo na:
- opravu vady (např. výměna kusu, dodání chybějícího množství),
- vrácení části kupní ceny,
- jiné zákonné řešení.
 
- Pokud se jedná o vadu neodstranitelnou, která brání běžnému užívání zboží, má Kupující právo na:
- výměnu zboží,
- odstoupení od smlouvy,
- vrácení kupní ceny nebo její části.
 
- Kupující si může místo opravy zvolit výměnu zboží nebo jeho části, pokud tím Prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady. V případě neodstranitelné vady, která nebrání užívání, má Kupující nárok na přiměřenou slevu.
- Jakmile si Kupující zvolí jeden z nároků (např. výměnu nebo odstoupení od smlouvy), nemůže jej jednostranně měnit.
- Prodávající ukončí reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
- předáním opraveného zboží,
- výměnou zboží,
- vrácením kupní ceny,
- vyplacením slevy,
- výzvou k převzetí určeného plnění,
- odůvodněným zamítnutím reklamace.
- Prodávající jako správce osobních údajů tímto prohlašuje, že veškeré osobní údaje Kupujícího zpracovává v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.
- Kupující bere na vědomí, že poskytnuté osobní údaje jsou zpracovávány za účelem:
- vyřízení objednávky a plnění smlouvy,
- účetních a daňových povinností,
- komunikace se zákazníkem,
- zasílání obchodních sdělení (pouze v případě udělení souhlasu nebo oprávněného zájmu).
 
- Osobní údaje, které mohou být zpracovávány: jméno a příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo, IČO/DIČ (u podnikatelů), platební údaje, historie objednávek, IP adresa.
- Prodávající se zavazuje, že:
- osobní údaje neposkytne žádné třetí straně s výjimkou subjektů podílejících se na doručení zboží (např. dopravní společnosti) nebo účetních/IT služeb, které jsou vázány smlouvou o zpracování osobních údajů,
- osobní údaje nebudou předávány do třetích zemí mimo EU,
- údaje budou uchovávány po dobu nutnou k naplnění účelu zpracování (např. účetní doklady po dobu 10 let, ostatní údaje nejvýše po dobu 3 let od posledního kontaktu).
 
- Kupující má jako subjekt údajů následující práva:
- právo na přístup ke svým údajům,
- právo na opravu nepřesných údajů,
- právo na výmaz („právo být zapomenut“) za podmínek stanovených zákonem,
- právo na omezení zpracování,
- právo vznést námitku proti zpracování,
- právo na přenositelnost údajů,
- právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
 
- V případě dotazů týkajících se zpracování osobních údajů může Kupující kontaktovat správce na e-mailové adrese: info@printdeco.cz.
- Provozovatel internetového obchodu se zavazuje k maximální možné míře ochrany osobních údajů a využívá k tomu přiměřené technické a organizační zabezpečení (např. šifrování, přístupová oprávnění, zabezpečený hosting).
- Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne jejich zveřejnění na internetové stránce www.printdeco.cz.
- Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky kdykoli jednostranně měnit či doplňovat. Změny nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění na stránkách internetového obchodu a nevztahují se na smlouvy uzavřené před tímto datem.
- Právní vztahy mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí těmito obchodními podmínkami, a pokud není výslovně stanoveno jinak, příslušnými právními předpisy České republiky, zejména:
- zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
- zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
 
- Pokud některé ustanovení těchto obchodních podmínek je nebo se stane neplatným či neúčinným, nebude tím dotčena platnost ostatních ustanovení. Namísto neplatného ustanovení se uplatní příslušná právní úprava, která se co nejvíce blíží účelu původního ustanovení.
- Kupující a Prodávající se zavazují řešit veškeré spory vzniklé z těchto obchodních podmínek a souvisejících smluv přednostně smírnou cestou. V případě, že nebude možné spor vyřešit smírně, je k rozhodování příslušný věcně a místně příslušný soud podle sídla Prodávajícího.
- Spotřebitel má právo se v případě sporu obrátit také na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je např.:
- Česká obchodní inspekce (ČOI), www.coi.cz, nebo
- Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) – pokud je spotřebitel ze Slovenska.
 
